تهران- ایرنا

افرادی مانند زیگموند فروید که رهیافتی کاملن خصمانه و مغایر با رویکردی که وجه ربانی دین و تاثیرات ان بر روح و روان ادمی دارد ظهور کردند

نظریات فروید در باب دین که برای دوره ای که از شهرت برخوردار شده بود یاظهور برخی شاگردانش مانند کارل گوستاو یونگ که از مکتب او جدا شدند

و روانشناختی مستقلی رو پیش گرفتند  مورد نقد و چالش فراوان واقع گشت و در بسیاری  از موارد مردود اعلام شدند.

هرچند شایان توجه است که تعلق خاطر یونگ به دین اسطوره و سنن  باطنی و نمادین نبود که او را از فروید جدا کرد بلکه ارزیابی مثبتش از دین به عنوان نماینانگر ابعاد روح به نحوی ژرف تر و جامع تر از استادش بود.

در بین اندیشمندان مسلمان و حتی برخی ون دیگر ادیان ارا یونگ نیز به دلیل تعت با اهداف و ارمان های دین مورد تایید واقع نشده است.

در ادامه مطالعات روانشناسی دین یکی از مباحثی که مورد توجه واقع شد در خصوص تکامل تصویر خدا در ذهن ادمی بود.

لذا روانشناسانی مانند ژان پیاژه پژوهش های مهمی را در باب دین در نظر کودکان انجام دادند.

البته اغازگر این پژوهش ها در غرب هانری کلاویه و در حدود سال 1931 میلادی بود.

یکی از پژوهش های جدی و گسترده ای که در این موضوع انجام شد در حدود دهه ی 1970 میلادی و توسط الکایند بود که رشد رشد ارای مذهبی

در کودکان را متناظر با مراحل شناختی ایشان نشان داد. الکایند در سه بررسی جداگانه یک سلسله سوالات را به ترتیب در اختیار کودکان بهبودی

کاتولیک و پروتستان قرار دادتا دریابند که انهااز هویت و ارای مذهبی چه درکی دارند.

 

 

 

 

یونگ و روانشناسی دین

نظریه فروید درباره دین

مکاتب روانشناسی دین

دین ,  ,پژوهش ,کودکان ,مورد ,واقع ,    ,روانشناسی دین ,در باب ,دین در ,ارای مذهبی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باتس استیل تولید و اجرای جان پناه شیشه ای،نرده شیشه ای،پارتیشن شیشه ای اجاره آپارتمان مبله در تهران ریزوریوس وبلاگ آقای برازنده یادداشت‌های حامد کسائی صنعت گران - مقالات صنعتی علمی . کاربردی دانلود خلاصه کتاب اصول و مبانی مشاوره گلادینگ تابلو سازی پازل ساین زرین پال/ثبت نام/آموزش/عضویت/لینک/درگاه/آنلاین/اینترنتی/درگاه بانکی09167329832 مشاوره دینی و خانوادگی